Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budoucnost pohledem dospívajících chlapců v zařízeních pro výkon ústavní výchovy
Trundová, Jorika ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Pernicová, Kristina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá budoucností u dospívajících chlapců, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu pro mládež. Teoretická část práce popisuje současné pojetí adolescence spolu s některými změnami, které se během tohoto vývojového období vyskytují. Dále je představena budoucnost jako pojem v oboru psychologie. Jádrem této kapitoly je představení konceptu orientace na budoucnost a jeho uvedení do souvislostí. Následuje rozvedení pojmů rizikové chování a poruchy chování a je představen systém výchovné péče v ČR. Praktická část popisuje kvalitativní výzkum, který byl proveden na základě polostrukturovaných rozhovorů s chlapci umístěnými v diagnostickém ústavu. Do výzkumu bylo zařazeno šest chlapců ve věku 15-18 let. Cílem výzkumu bylo zmapovat jejich pohled na budoucnost. Z výsledků vyplývá, že chlapci přikládají velký význam kariérnímu zaměření, a to nehledě na to, zda mají představu o svém konkrétním budoucím povolání. Dále se ukazuje význam vlivu současné rodiny na představy o založení rodiny. Dosavadní životní zkušenost ovlivňuje představy zejména v oblasti způsobu života a rodinných vztahů. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, dospívání, orientace na budoucnost, poruchy chování
Psychologická budoucnost studentů gymnázia
Hanzlíková, Tereza ; High, Radka (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá budoucností studentů v posledním ročníku gymnázia, zejména jejími jednotlivými obsahy a jejich časovému umístění v budoucnosti. V teoretické části jsou představy nejznámější koncepce časové perspektivy a pojetí budoucnosti jako jedné z jejích částí v období pozdní adolescence. Důraz je kladen na české i zahraniční výzkumy, na které navazuje výzkumné šetření dále rozpracované v empirické části práce. Empirická část sleduje čtyři výzkumné cíle: 1. zjistit, čím se zabývají (tedy jakými obsahy) studenti ve své budoucnosti, 2. kam z hlediska časového umístění tyto obsahy kladou, 3. do jaké míry jsou budoucí obsahy pro ně důležité a 4. jaký mají tyto obsahy vztah k minulým a přítomným událostem jednotlivých studentů. Pro potřeby zjištění prvního a druhého cíle byly provedeny polostrukturované rozhovory se studenty, které byly s využitím prvků zakotvené teorie kódovány a následně kvalitativně interpretovány. V třetím a čtvrtém výzkumném cíli byl použit Cottleho dotazník "Nejdůležitějších události života", který byl také kvalitativně analyzován a jehož data byly dány do vztahu s daty, které vzešly z polostrukturovaných rozhovorů. V diskuzi jsou poté prezentovány výsledky výzkumného šetření a porovnávány s výzkumy, ze kterých bylo vycházeno. Nejvíce se studenti v posledním ročníku...
Rodina v představách o vlastní budoucnosti u dospívajících z dětských domovů
Henyšová, Žaneta ; Myšková, Lucie (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Úvahy dospívajícího jedince nad vlastní budoucností se mohou podílet na jeho budoucím směřování. Představa vlastní rodiny zaujímá významnou pozici v těchto úvahách a do jisté míry tak determinuje jejich podobu. Jedinci z dětského domova mají zpravidla narušené původní rodinné vazby a je předpokládáno, že by tím mohly být jejich představy o vlastní rodině negativně poznamenány. Diplomová práce je opřena o kvalitativní metodologický přístup, v jehož rámci je zkoumáno pojetí rodiny v představách o vlastní budoucnosti u dospívajících žijících v dětských domovech a v rodinném prostředí. K tomuto cíli byl navrhnut polostrukturovaný rozhovor a projektivní grafické metody, které byly zadány šesti dospívajícím (ve věku 16 - 19 let) z dětských domovů a šesti dospívajícím z rodinného prostředí (tj. kontrolní skupina). Kvalitativní analýza získaných dat potvrdila, že se představy o plánované vlastní rodině u dospívajících z dětského domova liší oproti představám dospívajících z rodinného prostředí. U dospívajících z dětských domovů chybí emoční aspekt rodiny a rodina je jimi vnímána především jako instituce sloužící k ochraně jejích členů. Dále do jejich představ o rodině, zejména o manželských a rodičovských rolích, výrazněji vstupuje genderový rozměr, než jak je tomu u dospívajících z kontrolní skupiny....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.